Rykten

Just nu sitter jag hemma i min goa soffa med katten i knät. Finns inget bättre. Måste snart gå upp dock och duscha, och sen ska jag in till stan en snabbis. Lite senare kommer Tony hit så ska vi dricka och eventuellt gå ut. Det behövs! Har käns mig lite nere de senaste dagarna så jag behöver vara med någon som får mig att skratta.
 
På tal om att dricka så frågar folk mig väldigt ofta hur jag kan dricka alkohol trots att jag har epilepsi. Oftast är det oskyldiga frågor och dt har jag inget emot. Men jag har hört riktigt elaka saker som folk säger bakom min rygg. Folk som ska föreställa mina vänner. De har sagt att jag bara låtsas ha epilepsi för att få uppmärksamhet. Javisst, exakt så är det! Nej, jag låtsas verkligen inte. Hur kan man ens tro en sån sak?! Men såhär är det i alla fall: Egentligen borde jag inte dricka över huvud taget. Så är det ju. Men det är inte farligt för mig att dricka alkohol ihop med min medicin. Det enda som händer är att jag lättare blir påverkad och att medicinen inte verkar lika bra. 
 
Men Simon då? Han kan ju inte dricka över huvud taget?, undrar ni. Nä, det kan han inte. Men vi har helt olika mediciner och olika typer av epilepsi. Så istället för att prata bakom min rygg och säga de mest elaka saker så kanske ni borde sluta jämföra mig med honom!