Pluggpluggplugg

 
Sitter just nu med en kaffekopp i handen, en katt i knät och en avhandling om skolpolitik framför mig. Det är intensivt nu i skolan, men det är roligt! Idag hade vi en muntlig presentation av olika skolsituationer, och så skulle vi berätta hur man som lärare ska agera enligt lag. Det var spännande och inte alls så dramatiskt som vissa trodde. Nu jobbar jag på en skriftlig uppgift som ska vara inne på söndag, och den är skitsvår. Själva innehållet är inte svårt, men jag ska få plats med allt på ett A4, och jag har ingen aning om hur jag ska lyckas. Dessutom ska det vara 1,5 radavstånd. VARFÖR GÖR DOM SÅHÄR MOT OSS???!
 
Förutom plugget så ringde jag till min mormors syster idag. ÄNTLIGEN! Har inte hört av mig till henne på hela sommaren och har haft lite dåligt samvete över det, så det var skönt att prata. Ska hälsa på henne på fredag nästa vecka så det blir trevligt!