Första skoldagen

Jag kan ju säga att jag var inte taggad på att gå upp imorse. Jag skulle hellre kunna tänka mig att vara hemmafru på heltid och ta hand om min man istället. Men inte då, det finns tydligen nåt som heter "framtid" och det kan man inte få om man inte går i skolan.
 
Dagen var trots allt inte så himla jobbig. Vi hade engelska (okej, det är jobbigt), psykologi och virtuella miljöer. Det enda vi gjorde var i princip att skriva på uppsatsen i engelskan och sen gå igenom kursmål och betygskriterier. Jaja, det är väl så det ska vara i början antar jag.
 
Dessutom var vårat schema helt åt helvete. Men nu har några fina själar i min klass fixat så vi är lediga på onsdagar, och vi slipper 4 timmars håltimma på måndag eftermiddag. Vilken underbar lärare vi har som går med på att göra så! Och det är inte första gången han hjälper oss på liknande sätt. Han ska få ett diplom av mig. "Bästa läraren-award". Hoppas att några fler i klassen vill vara med på det!
 
Aja, nog om skolan. Snart kommer min kusinvitamin Ellinor hit och ser på lägenheten och dricker te. På återseende!