"Du behöver inte banta"

Nej, jag vet att jag inte behöver banta. Det gör jag inte heller. Varför skulle jag göra det? Jag ligger på en bra vikt, och skulle till och med kunna gå upp några kilon utan att det skulle göra någon skillnad. Jag äter nyttigt. Försöker bli av med mitt sockerberoende. Att vara hälsosam och att banta är två VÄLDIGT olika saker!
 
"Varför tränar du? Du behöver ju inte gå ner i vikt!"
Nej, jag behöver inte gå ner i vikt. Det är inte mitt mål heller. Jag tränar för att det får mig att må bra, och jag tränar för at forma min kropp. Jag vill ha tonade armar, en fast rumpa och magmuskler. Det får jag inte om jag ligger hemma i soffan hela dagarna.
 
Folk har så himla konstiga tankar kring mat och träning. Blir nästan förbannad varenda gång jag får såna kommentarer. Bara för att man inte äter godis, chips, skräpmat etc. varje dag så bantar man inte. Bara för att man tränar betyder det inte att man är ute efter att gå ner i vikt. Önskar att folk kunde lära sig det nån gång.