Årsresumé 2013

För att sammanfatta mitt år så har det varit ett av dem bästa på läääänge. Har hunnit med så himla mycket och ska försöka sammanfatta det med lite bilder tänkte jag.
 
 
I februari åkte jag och ett gäng från skolan till Krakow i Polen för att besöka förintelselägrena. 
 
 
Cirka en vecka efter vi kom hem från Polen åkte jag iväg till London med mina favoritpojkar. En resa som jag aldrig någonsin glömmer. Hur vi fick våra minimala rum, nästan bröt ihop på hotellet allihopa och framför allt hur Jerry lyckades tappa bort sin telefon i en taxi någonstans i London, haha!
 
 
Min lillebror tog studenten. Innan mig.
 
 
 
Sen var det dock min tur. Champagnefrukosten var något av det roligaste jag någonsin gjorde med klassen och det är så himla jobbigt nu i efterhand att veta att det kanske var Daniels sätt att säga hejdå. 
 
En annan grym sak var att jag fick en resa till valfritt land i europa som studentpresent av Simon. Bästa presenten ever <3
 
 
Simons syster tog också studenten så vi åkte till Kiruna, där hon gick i skolan, för att fira det. Trevligt att ha sett den delen av Sverige nu också!
 
(Bild snodd från Natta)
 
Inte ens en månad efter studenten fick vi veta att våran klasskompis Daniel hade dött. Det var dagen innan jag och Simon skulle åka till Italien det var väldigt svårt att vara glad på den resan.
 
 
Vi åkte till Italien, där det var typ 40 grader och våran väska försvann nånstans på flygplatsen i Köpenhamn. Vi fick gå runt i samma kläder i fucking 3 dagar. Jeans och t-shirt. Men det var rätt roligt ändå, och det var nog den mest romantiska resan jag har varit på. Först var vi en vecka i Rom, sen en helg i Venedig.
 
 
 Drack nog alldeles för mycket alkohol vissa gånger med mina favoritkillar. 
 
 
Jag gjorde min BTW-tatuering. En hyllning till Lady Gaga och en påminnelse om att jag föddes som jag är, och jag är bra som jag är. Born this way är ett album som har hjälpt mig något otroligt i livet.
 
 
Jag började läsa till lärare på GU. Jag var en av FÅ som direkt efter gymnasiet bestämde mig för att plugga vidare. Ångrar mig INTE!
 
 
Sen kom Gags nya album ARTPOP ut och jag har nog inte varit så lycklig på länge alltså! Tårarna bara strömmade! Två års tystnad från min queen var definitivt värt det!
 
 
Sist, men inte minst, så var jag och Simon i Berlin alldeles nyss som ni vet.
 
2013 är ett år som jag av många anledningar aldrig kommer glömma. Jag har hunnit vara i fyra länder i år. Troligen kommer jag aldrig resa så mycket på ett år igen i mitt liv. Jag har sakta med säkert börjat acceptera min epilepsi och jag har börjat leva igen och skratta på riktigt. Har dock fortfarande dagar då jag bara ligger hemma och inte ens vågar gå utanför dörren. Jag har förlorat min vän Daniel. Jag har skaffat nya vänner. Vissa kom och gick, men vissa står kvar fortfarande. Jag har börjat på universitetet och har blivit "vuxen på riktigt nu" som många säger.
 
Nu återstår bara att se om 2014 blir ett lika bra år!