Livet är så sjukt orättvist!

Det händer så många hemska saker nu för tiden. Folk åker in på behandlingshem för sina psykiska problem och vissa tar livet av sig för att de lider så mycket. Varför är det så? Jag kan verkligen inte förstå vad i samhället som gör att så många mår dåligt psykiskt. Och det är riktigt hemskt!

När en människa är så desperat att han/hon tar livet av sig så är det något som har gått jävligt snett. Antingen har man skrikit på hjälp utan att någon har lyft ett finger, eller så har man inte haft orken att visa hur man verkligen känner. Det är förjävligt när det går så långt för det skadar så många människor! Det skadar liksom inte bara en person utan det skadar ett helt samhälle.

-

Jag har haft tur. Jag fick den hjälpen jag behövde när jag kände att jag ville ge upp. Det är så fruktansvärt tråkigt att inte alla har den möjligheten. Om jag kunde skulle jag hjälpa alla som hade ont i själen, men jag kan inte.

När jag blir stor ska jag försöka förändra vårat samhälle så att fler kan få hjälp. Så att familjer och vänner slipper vara med om att en kär vän tar livet av sig.