Uppe med tuppen.


(bilden är egentligen bara random, men den borde ligga uppe för den är så vacker!)

Som jag skrev igår så brukar jag gå upp vid 1-2 nu för tiden. Inte idag. Jag ställde klockan på 12, men vaknade innan. Så jag har legat i ungefär en timma och tittat på min sovande pojkvän.

Katterna är redan matade och snart är det dags för dammsugning, mata höns och hämta kläder i källaren. Mycket att göra nu när Simons familj kommer hem! Fast jag tycker å andra sidan att det är ganska mysigt när man städar tillsammans. Det händer inte särskilt ofta hemma hos mig så det kan vara därför jag gillar att göra det här ute på landet. Mina föräldrar reser ju aldrig bort eller så. Jag vet inte riktit varför, men jag har en känsla av att dom inte vågar lämna mig och min bror ensamma. Men allvarligt, vad tror dom ska hända?

Aja, det är dags för frukost nu. Som kommer bli typ.. sten? Våran mat har tagit slut. Har för övrigt laddat ner en kaloriräknare till min telefon så jag bättre ska få koll på vad jag egenligen äter. Jag tror inte att jag äter så mycket som jag borde (2000kcal/dag).