Friluftsdag

 
Idag hann vi bara med en lektion innan det var dags att ta med barnen ut på friluftsdag i Hjortgården här i Alingsås, för att åka pulka. Dum som jag är hade jag ju glömt raggsockorna hemma så jag höll på att frysa fötterna av mig. Vi grillade korv (tror jag åt 4st brända korvar) och jag höll mig så nära elden jag bara kunde hela tiden haha!
 
Nu luktar jag mordbrand och har fått tvätta jacka, byxor, halsduk och vantar. Ska också ta en dusch för jag doftar inte rosor i håret kan jag ju säga.
 
Trots detta så har det varit en jäkligt bra dag och det har varit skönt att vara utomhus. Vi körde lite tävlingar och sådär och barnen verkar verkligen tycka om mig. STORT PLUS. Kan man inte bara få börja jobba direkt istället för att jag själv måste gå i skolan i tre och ett halvt år till?