Svettas som en gris

Varför blir jag alltid sjukt svettig när jag dammsuger? Det är ju inte direkt jobbigt. Dammsög köket i min morgonrock men höll på att dö, så nu har jag dammsugit resten av huset i trosor och en sleten t-shirt. Och TROTS avsaknad av kläder är jag fortfarande jättevarm och det rinner i pannan på mig! Helvete säger jag bara. Jag blir arg.

Nu har jag i alla fall gjort dagens sysslor här hemma, och det betyder att jag får ta det lugnt, dricka en kopp kaffe och äta en kaka. Well done! Fick brev från skolan förut också där det stog att vi inte ska ha Jimmy som mentor längre. Snacka om att jag blev glad! Jag har kämpat för att slippa honom i stort sett hela läråret, och nu äntligen är han borta! Så himla skönt! Nu längtar jag bara mer till skolan börjar. Fast jag ser inte fram emot att gå upp på morgonen. Det suger rätt hårt. Men jag vill träffa alla mina klasskompisar igen. Jag gillar min klass. Och saknar alla. Nästan alla.

Aja, kaffe och kaka var det.

Fräscha tjejen.