Kursplaner

Här har jag suttit och läst alla kursplaner i ämnena jag ska ha i höst. Det låter väl hyffsat tycker jag, bara att nutida konst kommer nog bli svårt för mig. Mest för att jag har så svårt att uttrycka mina känslor för konst i ord. Men jag är glad bara jag får ett godkänt.

Nu kommer den där stressen. Jag ville börja skolan, men nu vill jag inte längre. Det känns som att allt kommer gå åt helvete och jag kommer stressa ihjäl mig för att klara alla kurser. Det är den där jävla pressen på att jag ska vara så himla bra. Alla tror ju det. Vart får folk det ifrån? Visst att jag är bra på vissa saker, men det är ju alla? Jag har inte MVG i allt och kommer aldrig få. Sluta tro det. Jag gör så gott jag kan bara.

Nu ska jag lägga mig i sängen och försöka tänka på annat. Jag vill inte börja skolan. Fan. Hade gärna haft 10 veckor kvar på sommarlovet nu. Det här var jag inte alls beredd på...

Kursplaner finns på Skolverket.

Förlåt för emo-inlägget, men jag fick verkligen en klump i magen nu.