Tentaångest?

Har tenta den 1 oktober, dvs om cirka en vecka. Tentan är i kursen "Lärande, didaktik och utveckling" och man börjar märka spänningen i klassrummet nu. Många är nervösa och vissa pluggar stenhårt och alldeles överdrivet mycket inför detta. Och jag då? Nä, jag chillar på det. Är inte stressad över huvud taget. Jag kommer självklart plugga, men jag tänker inte ägna tusen timmar åt att sitta och skriva ner olika begrepp och deras betydelse. Jag tänker inte läsa i streck resten av tiden vi har kvar på kursen. Vad tjänar det till? Då kommer jag ändå inte lära mig någonting.
 
Vissa kanske kallar mig dum men jag njuter så länge jag kan. Jag har haft turen denna gången att inte oroa mig för mycket och turen att tro på min egna förmåga. Jag behöver liksom inte plugga dygnet runt för att vara "säker på min sak". Går det inte så går det inte liksom. Men jag är ganska säker på att tentan kommer gå utmärkt och därför tänker jag glida igenom denna veckan och ladda upp på ett bra sätt. Genom att slappna av. Synd att inte alla kan hitta till plasen jag är just nu och jag hoppas för allt i världen att jag stannar där ett bra tag!