Dag 2 – Något du saknar

Åh, den här var svår.. Det finns så himla mycket jag saknar men jag får väl försöka välja ut en sak då. 
 
Hmm.. Jag saknar Linnéskolan. Där jag gick i åttan och nian. Bättre skola finns ärligt talat inte, och jag saknar den tiden jättemycket. När jag började där var jag fortfarande väldigt sjuk, och jag behövde någon som tog sig an mig och verkligen la ner tid. Och det fick jag. Jag saknar min lärare Helena, som trots våra måååånga bråk och trots att jag till och med slog henne en gång stog vid min sida. På Linnéskolan började jag sakta men säkert bygga upp mitt liv igen, och det hade aldrig gått utan alla fantastiska människor jag träffade där. Sen är det klart att det fanns rötägg också, men det gör det ju överallt.
 
Om jag av någon anledning fortfarande bor kvar i Alingsås när jag får barn så kommer mina barn utan tvekan hamna på Linnéskolan. Där får man vara precis som man är och ingen dömer. Och framför allt får man all sorts hjälp man behöver och resurserna räcker till, eftersom det är en sån liten skola. Om jag själv hade fått välja hade jag aldrig velat lämna den skolan.
 
 
 
Jag och Helena kramas hejdå när jag slutade nian.