Hur man inte botar migrän

Jag älskar att vakna på morgonen och det första som händer är att det börjar blixtra i skallen när man öppnar ögonen. Att gå upp, ta en tablett, och sen sjukanmäla sig gör mig så illamående att jag får ligga blixtstilla efteråt och andas iiiin genom näsan, uuuut genom munnen. Jätekul, verkligen!
 
Så började min morgon, och jag har inte haft så kraftig migrän på länge. Är fortfarande helt slut! Och jag vet ett sätt att INTE bota migränen. Har nämligen suttit hela dagen och pluggat, pluggat, pluggat. Har gjort min historia-uppgift, läst min engelskabok och skrivit citat+förklaring från den och jag har gjort lite finslip på mitt projektarbete. Huvudvärken må vara borta, men jag är nästan död nu. Hur ska jag orka?
 
Det får bli en tidig säng inatt, sen är det nya tag imorgon. Fast jag skulle vilja ha det som Sipri, som jag legat brevid mig i soffan hela dagen och sovit.