Hur jag blev glittertejpen

Tänkte berätta en rolig historia för er, och det är hur jag fick mitt alias. Om någon av mina vänner ser en glittertejp på nätet så vet de att det är jag. Jag har liksom varit glittertejpen sen internet blev en del av våra liv!
 
Så; det började med ett forum på internet. Jag var medlem i en bokklubb som hette läslusen, och deras forum var till för endast medlemmar. Jag vet inte exakt hur gammal jag var, men jag skulle gissa på mellan 9-11 år. I vilket fall så fick man välja användarnamn på det här forumet, och man kunde även ändra det hur många gånger man ville. Vissa personer på forumet var mer populära eftersom de hade så bra alias, så jag bytte väl sisådär tusen gånger för att bli en av dem.
 
En dag, jag vet inte riktigt hur eller varför, så poppade glittertejp upp i mitt huvud, och jag bytte till det användarnamnet. Det var ju ingen big deal, tyckte jag, eftersom jag ändå bytte alias hela tiden. Men denna gången var annorlunda. Helt plötsligt började folk lägga märke till mig. Några anklagade mig för att ha stulit användarnamnet, men varför skulle jag? Om någon annan hade hetat det så hade jag inte kunnat byta till det på det här forumet.
 
Åren gick och jag blev mer och mer ointresserad av läslusens forum. Internet över huvud taget intresserade mig inte så mycket, utan jag ville spela Sims och möjligtvis sitta på MSN och chatta. Det var först när jag började bli medlem på massa sidor, i 13-14 årsåldern, som jag använde mitt alias på riktigt. Numera finns det bara en glittertejp. Och det är jag. Jag och Simon är ju förlovade som ni vet. I min ring står det NOWIS, för det är hans alias, och i hans ring står det GLITTERTEJP. För mig är det inte bara ett alias. Det är jag.