Dag 2 – Min favorit bok / film

Okej, det här var en svår dag. Satt ettbra tag och funderade på vilken som var min favoritfilm och till slut kom jag fram till att det är Moulin Rouge. Jag har sett den tusen gånger och jag tröttnar aldrig! Och tårarna forsar i slutet trots att jag vet exakt vad som kommer hända. Det är en sån fin kärlekshistoria och man önskar att kärleken kunde vara så underbar. Förutom den "dåliga" biten då.

Pinsam fakta: Jag kan varenda replik i hela filmen utantill.



Favoritbok var svårare eftersom jag i stort sett bara har läst "bokserier". Men jag måste ändå säga att Liftarens guide till Galaxen ligger mig varmt om hjärtat. Alla böckerna i serien! Det är för att det är fruktansvärt roligt skrivet (så man ligger och skrattar för sig själv) och för att hela serien spelar på rädslan för utomjordingar, haha! Vad händer om dom verkligen finns liksom? Drar vi ut på lika skruvade äventyr som huvudpersonen Arthur gör?