Ännu en dag hemma i sängen.

Sista dagen hemma också, för den delen! Imorgon går jag till skolan! Seriöst, det är inte ens kul att vara hemma. Det händer ingenting. Här sitter jag med Simons pappa och pratar viner liksom. Han jobbar hemifrån idag.

Well, igår kväll blev ju ett äventyr i alla fall och vi hamnade hos Simon ändå till slut. Idag åker jag hem till mig i alla fall. Annars kommer jag aldrig upp till skolan imorgon, haha! Ska väl försöka mig på att göra lite matte när jag ändå är hemma med ett mattesnille, men jag vet inte om jag orkar göra något annat. Kommer behöva ta igen bigtime nästa vecka och imorgon men så får det väl vara då.

Jag är verkligen så sjukt skoltrött! Jag orkar inte göra någonting! Snart är det nationella prov och jag orkar knappt ens bry mig om att plugga till dom. Seriöst, jag måste skärpa mig. Jag vet det. Men hur hittar man motivationen igen? Jag tror att jag skulle känna mig mer motiverad om jag fick göra vissa arbeten med papper och penna. Synd att jag valde ett IT-gymnasium som bara använder datorer då. Fan.