Dag 17 - Mina rädslor

Har rätt många rädslor, men kan skriva några i alla fall :)

Höga höjder - Jag har alltid varit höjdrädd. Förut var det mer extremt, då jag knappt kunde stå på en stol utan att få svimmningskänslor. Nu klarar jag väl av det mesta, men det är vissa saker jag inte skulle utsätta mig själv för. Typ Atmosfear på Liseberg! Nä, men nu tror ni väl att jag är en fegis. Men jag åker allt annat där i alla fall.

Spindlar - Detta är nog min största rädsla. Små spindlar (som typ en liten prick bara) gör ingenting, men när man börjar se att det faktiskt är spindlar, då pallar jag det inte. En gång låg jag ute och sov på min altan. När jag vaknade och ställde mig upp hade jag en jättestor spindel i handen. Fick en panikattack och stog i duschen med kläderna på i säkert 45 minuter. Min pappa var livrädd för jag kunde inte berätta vad som hade hänt. Fyfan, spindlar borde utrotas!

Att bli lämnad - Har alltid haft en rädsla för att bli lämnad av dom jag älskar. Det har inte alltid varit så bra, för jag har nästan blivit "besatt" av att hålla fast i folk. Det har i sig gjort att mina farhågor har besannats. Nu vet jag dock hur jag ska hantera mina känslor när det gäller sånt :)

Cancer - Okej, jag vet att jag ganska ofta skojar om cancer (ni som umgås med mig vet det), men det grundar sig i att jag är så jäkla rädd för att själv få det! Jag hade en cysta på äggstocken en gång och när jag var på ungdomsmottagningen och undersökte det sa gynekologen att hon trodde att jag kunde ha livmoderhalscancer. Sån dödsångest har jag bara haft en gång i mitt liv och vill aldrig uppleva det igen! Jag kände verkligen hur mitt liv tog slut när hon sa det. Jag planerade till och med hur min begravning skulle bli. Usch!